Majvors Memoarer

Det goda i livet, dvs familj, mat, vin, musik, dans, böcker, vänner och mycket mer! Sen också en del om den där jäkla bröstcancern!

En kort och gott härlig dag….

Leave a comment

Haft en kanonfin dag. Fick den äran att följa med på Lillfias skolbörjarfest. En utomhusfest Täby Friskola har i början av terminen för att fira att skolan börjat och träffas och leka med alla, eftersom de vanligtvis är spridda över Täby då skolan finns på flera platser i kommunen. Klassens gimmick för dagen var keps och mustasch…

060

 

Träffade också de äldre tjejernas gamla lärare. Prat om tjejerna, om mig…..och lite tårade ögon blev det…

Sen var vi hemma och jag sov middag en timme. Känner mig rätt mentalt slutkörd just nu…

Vid 17.30 iväg till Lillfias balettlektion och sen vidare med henne till ett kalas. Under tiden fördrev jag tiden i Täby C. Har inte varit inne där på ett tag och jag hade missat att R.O.O.M öppnat. Men det tog jag igen nu. Såååå mycket fina grejer. Köpte glasunderlägg till glasen i nya huset och hit hem vart det en Tapasbricka, Salt x2 , olja och Bodegaglas. Så sjukt kär i mina nya Bodegaglas. Såna man får vin i när man är på Tapas/Pintxosrestaurang i Spanien,  ja om man beställer vin då förstås 😉

076

Jag skulle ju överdriva om jag sa att jag har aptit just nu. Men lunchen idag var vid 10.15 och då åt jag knappt halva pastasalladen, så väl hemma och efter lite fix.(det var dags att byta duk och ljus !) så kunde jag äntligen få till en liten middag. Kantarellmacka! Gött!

077

Så nu, mätt och nöjd, snart time for bed!

Vill också dela med mig av en text en av mina cancerkompisar/bröstsystrar skrev idag på sin Fb, som jag tycker är väldigt träffande och precis. Inte för att man ska få några tycka-synd-om tankar utan för att den bara är så rätt upp och ner bra beskrivande. Misstänker att Bröstsyrran i texten är jag….

“Åh vad jag hatar cancer. Bara cancer i sig är jävligt tråkigt, efter cancer kommer det som ingen kan förstå som inte själv varit där, som att förklara känslan man får för ett barn för dom som inget har.

Ett liv efter cancer är inte det liv du levde innan, det är något helt annat, på det sättet du måste kämpa varje dag för att orka och för att se och verkligen känna det goda i livet. Det finns en ständig rädsla och planerna för livet vill aldrig riktigt ta fäste mer än ett halvår framåt i tiden.
Cellgifter och strålning förstör, min hjärna orkar in ens en liten del av vad den pallade innan, den är konstant utbränd. Jag är trött 24 timmar om dygnet, men det är bara att hitta ett sätt att leva med det. Så fort det gör ont någonstans måste man springa till närmsta röntgen för att ta reda på om man fått tillbaka eländet eller få veta att det aldrig riktigt försvann..eller i dom bra fallen var det bara en sträckning eller ett blåmärke. Varje gång någon av mina bröstsystrar hamnar under lupp rycks mattan bort och jag får den där obehagliga känslan av hur fort livet kan förändras. Ta för i helvete han om varandra och lev idag. Till min bröstsyrra säger jag att det kommer gå bra, den här gången oxå”.

Words från en klok bröstsyrra!

Nattis!

 

Leave a Reply

