Majvors Memoarer

Det goda i livet, dvs familj, mat, vin, musik, dans, böcker, vänner och mycket mer! Sen också en del om den där jäkla bröstcancern!

Härliga Fredag…

Leave a comment

En behaglig arbetsdag, hade med mig lilla- och stora dottern till jobbet. De var med och morgonfikade. Sen skulle den stora träffa en kompis och gå och shoppa lite på Centrum. Lillfia var kvar, fick i uppgift att “tugga” papper vilket hon klarade galant. Tackar för hjälpen! Sen iväg med både lilla- och mellan dottern till tandläkaren, två flugor i en smäll….me like.

En tur till Ö & B vart det sen. Inte lika exklusiv shopping idag inte, men nödvändigt att fylla på tvättmedel, tvål, plastpåsar, deo, hårinpackning, servetter mm

En litet besök på systembolaget, en Grüner Veltiner (ett vitt vin jag fastnade för och erfor för för första gången när jag var i Wien) och ett rött som heter “Trio”, jättegott tycker jag, den har en blandning av tre olika druvor är fylligt och smakrikt.

Sen vart ICA kvantum och apoteket förärade med besök. Kvällens middag vart inhandlad liksom flourtabletterna, ordinerade av ovan nämnda tandläkare.

..Och en kokbok till mig, något kul måste man ju få köpa!

Väl hemma körde jag igång min Mellospellista, måste ju tagga för morgondagens andra chans och bestämma mig för vem/ vilka som ska få min röst….

I kväll lagar jag Lövbiff, en potatissallad med saffran och oliver och en mozzarellasallad med basilika. Älskar Minimozzarella!

Köpte en film på ICA maxi, gammal säkert, men i väntan på morgondagens Mello måste vi ju ha något att se!

Sitter nu i stearinljusets sken och bloggar med ett glas Grüner V och lite tunnbrödschips, njuter av att ha helgen framför mig och hoppas att ni alla har det lika gött!

Ja just det, när jag kom hem hade stora tjejen lagt en present på min plats, tack älskade barn…du är underbar! Ja det är ni alla tre!

Leave a comment