Majvors Memoarer

Det goda i livet, dvs familj, mat, vin, musik, dans, böcker, vänner och mycket mer! Sen också en del om den där jäkla bröstcancern!

Det visade…

Leave a comment

..sig att igår var inte den bästa dan att åka till blomsteraffären och beställa blomma till kistan. Några arga ögon att jag tog upp expeditens tid med detta fick jag av alla dessa män med kölapp som skulle köpa hem rosor! Men nu hade jag tagit mig dit i detta ärende och jag kände att jag orkat inte göra det igen, så jag fortskred med min beställning. Hittade blommor och uppsättnig jag kände stämde. Sen när hon tog fram pärmen med textförslag till banden, så brast det. Lite tårar blev det allt, men tillslut fann jag något jag kände mig tillfreds med där också.

Väl hemma blev jag överraskad av melladottern som dukat så fint till oss alla, trots att hon visste att vi inte skulle hinna äta tillsammans. Jag fick en nalle och ett fint kort av henne och rosor och choklad av maken när han kom hem.

Ikväll blir det styrelsemöte, ska tillträda i nya styrelsen för Tävlingsdansarföreningen. Det ska bli jättekul. Hoppas det blir ett bra möte, men det tror jag. Det är ett gäng så härliga föräldrar som är engagerade i detta!

Hoppas ni alla hade en fin alla hjärtans dag och får det toppen även idag!

 

Leave a Reply

