Majvors Memoarer

Det goda i livet, dvs familj, mat, vin, musik, dans, böcker, vänner och mycket mer! Sen också en del om den där jäkla bröstcancern!

Ja jäklar vilken natt…

Leave a comment

Somnade först kl 05.00 i morse. Det har blåst så in i bomben här och på andra sidan väggen vid vårt sovrum står ett växthus som har ruskat och slagit hela natten.

Jag är tyvärr av den sorten som inte kan somna om det inte är absolut tyst , ja kanske i 20 min, innan insomning. Jag har alltid öronproppar, för hör jag maken andas är det kört! Bäst är att få gå och lägga sig själv och somna innan maken kommer och lägger sig. I natt sprang jag runt och letade fram ett par hörlurar som jag tänkte kunde fungera som hörselkåpor och ihop med propparna stänga stormen ute, men ack nej. Dessutom kan jag för mitt liv inte sova på rygg, och magläge med hörselkåpor var ju inte bästa kombinationen, haha.

Jaja ,låg och vände och vred på mig och tackade min lyckliga stjärna att jag inte skulle jobba idag. Har varnat barnen att mamma kan vara en aningen stingslig och ha ett obefintligt tålamod så här på Annandagen 😉

Lite jobbigt det där med att inte kunna ligga på rygg. Minns en present jag fick, en ansiktsbehandling som skulle gjort vem som helst lycklig. Även mig iofs men när jag låg där och skulle förväntas slappna av, inpackad i diverse handdukar och med en typ ångmaskin i ansiktet. Hann det inte gå mer än 2 min innan det kröp i hela kroppen på mig. Minns inget av den timmeslånga skönhetsbehandlingen förutom att det var en av de längsta timmarna i mitt liv, som bara gick ut på att stå ut! Men snygg blev jag säkert. Kunde man bara få halvsitta lite, skulle det funka. Men jag bokar bara skönhetsbehandlingar i magläge nu för tiden 🙂

Jag är mellan två böcker…läste ut min Carin Hjulström i går kväll. Jag älskar att vara mellan två böcker. Har som så många andra massor med olästa böcker i hyllan. Varje gång det släpps en pocket jag vill läsa, beställer jag den. Men jag hinner ju absolut inte läsa i samma takt som spännande böcker ges ut 😦  tycker det är så mysigt att så här innan få gå runt och fnula på vilken kategori jag ska välja nu, deckare eller nåt annat. Många gånger läser jag två böcker parallellt. En skönlitterär eller deckare samtidigt som någon biografi eller liknande.

I morgon blir det till att slita sig från familjen och återgå i jobb. Ganska mycket patienter inbokade, verkar som många är hemma över jul och har tid att komma och hälsa på mig 🙂

Kram kram, hörs sen!

Leave a Reply

