Majvors Memoarer

Det goda i livet, dvs familj, mat, vin, musik, dans, böcker, vänner och mycket mer! Sen också en del om den där jäkla bröstcancern!

Snålheten bedrar visheten

Leave a comment

Å ljuvliga Franskrost! Jag ska aldrig mer falla för att köpa tre kaffepaket för ett bra pris, såvida det inte är Franskrost erbjudadet gäller förstås. Köpte tre paket av något gevaliakaffe med undertexten “fylligt och fruktigt”, det lät ju bra. Men nu, efter att ha tvingat i mig ett halvt paket och hoppats att man ska vänja sig vid smaken, så är äntligen Franskrosten tillbaka….får skänka bort resterande, mamma brukar inte vara så kräsen 🙂

Innan kaffekoppen kunde avnjutas har jag fixat fram kläder och grankula till Lillfia som ska ha julavslutning och sjunga “Kalle Kotte”. Tyvärr får inte föräldrar närvara, tur att den tjejer sjunger nästan jämt….så jag har redan hört Kalle Kotte ett antal gånger 🙂 Men det skulle ju vara mysigt att få vara med såklart.

Nä det blir en tur till Ö&B idag, de har min favvovardagstvål….helt oexklusiv men med doft äpple&kanel. Ja jag vet, är lite fånig, men vissa saker gillar man mer än andra så är det bara!

I övrigt känns det konstigt, är så lungt. Jag har inget mer att handla vad gäller julmat eller klappar så det känns som jag glömt något! Kan det vara så här bra…

Ha en bra dag, vi höres

Leave a Reply

