Majvors Memoarer

Det goda i livet, dvs familj, mat, vin, musik, dans, böcker, vänner och mycket mer! Sen också en del om den där jäkla bröstcancern!

I kväll….

Leave a comment

är det dags att kika på lite kul film. Stora tjejen fick “Mr Bean firar jul” i paketkalendern, så den får vi spana in i kväll. Jag är sådär förtjust i Mr Bean, ibland riktigt kul och ibland inte alls. Men lagom för lite familjesöndagssamkväm är det ju.

Innan dess lagar jag Fransk laxpanna, med modifierat recept. Har lite vitt vin i också och täcker med prästost, tänkte jag. Vet inte om det blir en hit. Men jag brukar lyckas 🙂

Lite sugen på att göra Saffranspanacotta till efterrätt, men det var bara jag och maken som gillade det, så jag kanske spar det till en annan gång.

Granen pyntad och klar, höll oss till två färger i år, rött och guld…alla var nöjda!

Ha en fortsatt skön söndag!

 

Leave a Reply

