Majvors Memoarer

Det goda i livet, dvs familj, mat, vin, musik, dans, böcker, vänner och mycket mer! Sen också en del om den där jäkla bröstcancern!

Förundrad

Leave a comment

Var på dotterns Luciaföreställning igår kväll. Jag blir alltid lika förundrad, samma visa varje år, folk kommer två minuter innan det börjar och ställer sig och tittar runt, muttrar och ser FÖRVÅNADE ut över att det inte finns sittplatser kvar. Nästan ännu mer förvånade att de inte kan få plats längst fram!!! Men hallå, hur tänker folk!?? Själv budgeterar jag med tid för att 1. få parkering 2. ev hinna gå på toa innan 3. få en bra plats. Således startar jag i tid, är på plats i kyrkbänken 30 min innan föreställning. Det är ju inte direkt ngn överraskning att det är Lucia, och att det firas den 12 eller 13:e i skolorna. Så fort datum och tid dyker upp på skolans hemsida, ser jag till att lägga tex komptimmar där (om det behövs). Ja inte för att man måste göra som jag gör, men stå då inte framför mig på förtsta rad och bläng och se sur ut för att det är fullt! Smyg då in och glid ner någon stans längst bak.

Avnjöt för övrigt en mycket fin och stämningsfull Lucia, de är så goa och duktiga alla sjungande barn! Dottern hade varit lite nervös för det här med levande ljus, men det avlöpte väl och hon var fylld med spänning inför dagens uppträdande för skolans elever.

Ikväll blir det julklappsinslagning. Har som mål att alltid vara klar med klapparna till Lucia, så jag bara kan njuta av lugnet, ljusen, god mat och dryck, resterande Decemberdagar. Men har misslyckats med det i år, har ett par klappar kvar till maken att inhandla…..

 

Leave a Reply

